Sabtu, 2 Mac 2013

5 Ibu Haiwan yang Kejam – Dengan Info Kekejaman



 
 
1) Helang - kebiasaan nya ibu helang akan membiarkan anak2 nya bermain bersama dan kalau ada anak yang mati ibu helang tetap membiarkan nya.bagi helang anak2 yang kuat saja yang boleh bertahan untuk hidup.ini disebabkan juga oleh jumlah makanan mereka yang terhad.


 


2) Kumbang(BURYING BEETLE)-setiap anak akan diberi makan satu persatu.namun jika jumlah makanan habis maka anak terakhir bukan saja tidak dapat makanan malah dia akan dimakan hidup2.kumbang jeis ini biasanya akan hidup didalam bangkai tikus dan bertelur dengan jumlah yang banyak.

3) Hamster-Ibu Hamster selalu memakan anaknya sendiri. Ibu Hamster biasanya akan melahirkan beberapa ekor anak, jika ada anak yang tidak sempurna (cacat) atau dianggap tidak berkualiti ianya akan dimakan hidup-hidup.tidak cukup makanan juga boleh jadi punca ibu akan memakan anak2 nya.

4) Arnab-sejurus selepas melahirkan anak2 nya arnab akan meninggalkan anak2 nya di dalam lubang selama 25 hari.ibu nya akan menjenguk anak dan memberi makan setiap hari tak lebih dari 2 minit sehari.namun lubang tempat persembunyian anak2 nya sentiasa ditutup rapat agar tidak menjadi santapan haiwan liar.

5) Beruang panda-ibu panda hanya akan memelihara seekor saja anak nya.jika dia melahirkan lebih dari seekor anak,anak yang lain akan ditinggalkan begitu saja.Ibu Panda memang tidak dapat menyediakan makanan untuk anak yang kedua atau seterusnya, jadi selama 8-9 bulan pertama anak-anak panda yang tidak dapat makanan harus bertahan untuk hidup sendiri.jika tidak mereka akan dibiarkan mati.
 http://akulah.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...