Isnin, 3 Jun 2013

Rumah Idaman Untuk Ketenangan & Kebahagiaan

Rumah... Idaman setiap orang untuk memilikinya. Setiap dari kita pasti memasang angan-angan untuk memiliki rumah idaman seperti mana yang tergambar di fikiran akan rekabentuk, suasana, lokasi, keluasan, peralatan, kemudahan dan perhiasan yang diidamkan. 
Namun tidak mudah untuk seseorang memiliki rumah sendiri di kala ini jika ekonomi seisi rumah tidak mengizinkan tetapi tidak mustahil untuk manggapai impian.jika anda terus berusaha.
 
Di kala ini, tidak kiralah anda tinggal di rumah sendiri atau di rumah sewa mahu pun menumpang... Itulah rumah tempat untuk kita berteduh dari panas dan hujan. Tempat dimana kita dapat beristrirehat melepaskan lelah dan menguruskan diri. Bersyukurlah...
 
 


rumah idaman
Rumah yang di hias cantik luarannya pasti memberi bayangan akan rupa isi dalamnya. Jika dari jauh anda dapat rasakan ketenangannya...Pasti duduk di dalamnya juga amat menenangkan. Hiasilah rumah anda agar anda tidak perlu pergi jauh untuk mencari kedamaian dan ketenangan... itulah nikmat dari pandangan mata terus menusuk ke jiwa...
rumah idaman  

rumah idaman
Rumah perlulah diurus sebaik-baiknya. Jagalah kebersihan dan keindahannya. Tatkala anda dibebani dengan pelbagai masalah di tempat kerja, alangkah tenangnya terasa bila anda pulang kerumah. Reda seketika segala tekanan apabila pulang melihat rumah sendiri yang kemas, bersih dan indah. 
rumah idaman rumah idaman
Tiada tempat sebaik dari rumah yang kita diami untuk mencari ketenangan diri. Ianya adalah tempat pertama yang kita tuju. Walau sejauh mana anda pergi...secantik mana pun ia...pasti  tidak dapat menandingi kehebatan rumah sendiri. Keamanan kedamaian serta keselesaan yang tidak dapat di gambarkan dengan kata-kata. Home sweet home... Mungkin itu salah satu ungkapan yang sesuai...
rumah idaman  

rumah idaman
Rumah dimana tempat anda sekeluarga berkumpul. Tempat dimana anda di kunjungi oleh saudara mara serta sahabat handai. Tempat dimana anda menyambut keraian dan perayaan. Tempat yang paling selalu anda jejaki... Jangan biarkan rumah anda kesunyian.
 
Terlalu banyak sejarah yang berlaku dalam kehidupan anda bersama rumah yang anda diami. Segala  kenangan pahit manis bagaikan tercatat di setiap inci ruang dinding. Itulah ikatan yang kita tidak nampak namun dapat kita rasai antara kita dan rumah.

rumah idaman rumah idaman
Rumahku syurgaku, ungkapan yang amat biasa kita dengar. Apakah erti nya rumahku syurgaku... Adakah rumah yang indah, mewah, besar dan lengkap dengan segala keperluan? Atau sebuah rumah yang sederhana dengan sedikit kekurangan tetapi dilimpahi penuh keberkatan dan kebahagiaan penghuninya? Anda pilihlah sendiri... Jika anda dapat kedua-duanya, itulah yang terbaik...
 
rumah idaman 
rumah idaman  

rumah idaman
Pastikan rumah yang anda diami sentiasa indah dan ceria. Jadikan ianya umpama syurga anda di dunia ini. Tenang tatkala melihatnya... bahagia pula tinggal di dalamnya. 
 
Dari Jabir r.a katanya, Rasulullah SAW bersabda : "Apabila kamu telah menunaikan solat (fardhu/wajib) di masjid, maka kerjakanlah pula solat (sunat) di rumah kerana dengan itu Allah SWT akan menjadikan rumah itu bahagia". (Al-Bukhari).
 

rumah idaman  

rumah idaman
Jangan pula susah hati jika anda masih belum mendapat memiliki rumah idaman... Berusahalah, namun jika tidak dapat anda miliki...bersyukurlah dengan apa yang anda telah miliki... kerana ada hikmah disebaliknya yang semestinya adalah yang terbaik untuk anda. 
 
Tidak kiralah rumah bagaimana yang anda diami sekarang ini, hiasilah ia sebaik mungkin. Jagalah ia agar sentiasa terpelihara keadaan dan kebersihannya. Jadikan rumah anda sebuah rumah yang tenang bila di pandang dan bahagia pula tinggal di dalamnya dengan penuh keberkatan.
 
kek bentuk rumah
Rumah yang cantik...Hmm...pasti enak juga di makan :) 
 Terima kasih bersama Relaks Minda. Setiap apa yang anda lihat dan baca di blog ini... Semoga ianya dapat memberi anda sedikit manfaat. Kehadiran anda amat-amat saya hargainya. 
Admin..

Firman Allah Taala, “Dan berilah peringatan kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang mukmin.” (az Zariyat:55).

http://relakssminda.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...