Jumaat, 29 Mei 2015

Home / Information / Pendapatan Gaji Di Dubai Adalah Yang Tertinggi di Dunia Pendapatan Gaji Di Dubai Adalah Yang Tertinggi di Dunia



Walaupun peningkatan kos hidup di Emiriah Arab, tetapi para pekerja yang berada di kedudukan pengurusan dan senior di negara ini mempunyai pendapatan yang termasuk dalam senarai 10 negara dengan bayaran tertinggi di dunia.

Kajian Mercer 's 2014 International Geographic Salary Differentials yang melihat pendapatan kasar dan bersih di semua jenis kerjaya di 79 negara, menunjukkan gaji pekerja profesional senior dan junior di Dubai tahun lalu berkisar US $ 51.5 ribu hingga US $ 76 ribu per tahun.

Berdasarkan Gulf News yang dikutip, Isnin 14 Julai 2014, para pemerhati menilai negara ini masuk dalam senarai 10 negara yang paling dermawan menawarkan gaji.
 

Dubai berada dalam kedudukan kedua untuk penghasilan pekerja kelas menengah atas yang dianggarkan kira-kira US $ 113,3 ribu hingga US $ 168 ribu per tahun.

Namun, sebahagian besar penduduk yang bekerja di Dubai berpendapatan rata-rata US $ 19.2 ribu per tahun.

Kajian ini juga mendapati bahawa gaji bersih terendah di Asia Pasifik adalah negara seperti Sri Lanka, Vietnam, Pakistan, dan India. Sementara Indonesia, Filipina, Pakistan, Sri Lanka, dan India masuk dalam peringkat pendapatan kasar terendah di dunia.

Tahap gaji yang tinggi ini sudah pasti menjadi daya tarik bagi para profesional dari negara lain.

"Kekurangan profesional di negara ini ditunjukkan dengan tingginya peratusan ekspatriat yang bekerja di UAE. Para eksekutif pun berasal dari negara Barat sehingga mencipta benchmark untuk gaji yang tinggi," ujar Ketua Mercer Consulting untuk Timur Tengah.

Namun, jika dibandingkan tahun sebelumnya, terdapat penurunan gaji.

"Alasan penurunan ini disebabkan mulai banyaknya ekspatriat dari pelbagai negara yang membawa tingkatan pembayaran yang berbeza-beza. Namun, adanya rejim bebas cukai tetap membuat gaji bersih di negara ini lebih menarik berbanding negara lain," katanya.
 http://www.amazingify.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...