Isnin, 14 Januari 2013

Di Sebalik Kerusi

Majoritinya jikalau semua orang ingin duduk mesti ingin duduk di atas kerusi. Mana-mana yang tidak duduk di atas kerusi maka dia tentu tidak dapat beza mana satu kerusi dengan pinggang. Jadi mari kita sama-sama singkap perkara yang jarang berlaku di sebalik kerusi...


1) Kerusi yang paling mahal adalah kerusi-kerusi yang ada di dalam parlimen, bukan kerusi di dalam dewan parlimen tetapi suatu simbol untuk mendapatkan keistimewaaan bercakap di parlimen.

2) Kerusi yang paling direbut pula ialah kerusi di dalam majlis hari jadi ataupun kerusi di jamuan akhir tahun malah majlis hari perkahwinan dan segala lain-lain majlis yang perlu duduk di atas kerusi iaitu bakal tercetus permainan rebut kerusi bersama rakan-rakan dan orang lain.

3) Kerusi yang paling orang tidak suka pula ialah berdiri di atas kerusi. Perkara ini terjadi apabila mana anda terlambat masuk kelas ataupun tidak menyiapkan kerja sekolah pada zaman persekolahan.

4) Kerusi yang boleh membuatkan hati anda jeles dan iri hati ialah kerusi baru jiran rumah anda dan jirang anda juga boleh dikategorikan sebagai kerusi berlagak dan bangga.

5) Sampai sekarang masih belum dilihat lagi mana-mana kerusi yang pandai bermain bola, jadi dari mana datangnya simpulan bahasa "kaki bangku"? Adik-adik, bangku dan kerusi adalah benda yang sama yer.

6) Walaupun anda duduk di kerusi pengerusi ini tidak bermakna secara automatik ataupun direct anda dilantik menjadi pengerusi dan jangan pula anda menghempuk kepalada pengerusi dengan kerusi jika cadangan anda tidak diterima pakai.

Kalau difikirkan banyak lagi benda di sebalik kerusi ini yang boleh diterjemahkan dan ditulis untuk anda semua tetapi jikalau terlampau banyak penerangan anda pula menjadi pening dan tentang aku pula jangan ditanya. Lagi pening untuk membuat penerangannya. Oleh itu, gunalah kerusi dengan sebaik mungkin dan ianya untuk duduk dan jangan digunakan untuk perakra-perkara lain seperti memukul orang menggunakan kerusi pun ada yang terdapat pada sesetengah filem dan kemungkinan juga realiti..;.. 
 shakroil.blogspot

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...