Isnin, 11 Mac 2013

Foto Keindahan Alam Semulajadi Yang Menenangkan (terapi)

Aku teringin nak buat rumah yang dekat dengan alam semula jadi. Jauuhhhh dari bandar, dan jauh dari teknologi.


" Biar aku hanya menikmati keindahan alam semula jadi di sana~  Menghirup udara segar...sejuk dan nyaman...  Memandang hutan dan pokok-pokok...seluas mana pemandangan pun   biar hanya hijau yang mendamaikan~  Biar aku sentuh daun-daun yang masih sejuk berembun   di waktu paginya..  Sambil merasakan kehangatan matahari pagi  yang sungguh selesa~ :) "

Okay dah ambil mood? Jom terapikan jiwa dan mata anda dengan ketenangan dalam foto keindahan alam semula jadi ini :








breath in...breath out, people :)



Biri-biri yg bulat (n_n)


arhh rasa nak pergi mandi sungai pulak (>_<)


Bayangkan bila kita datang dekat je, rama-rama biru ni terbang semuanya~ Cantik kan ? :) Ala-ala Alice in Wonderland gitu :D


My favourite photo ! :D


Diet yang sihat ! :D


Yang aku tahu, alam semula jadi itu memang sudah cukup indahnya, jadi tak perlu nak over editing sebab ia hanya akan membuatkan foto anda nampak tidak natural

Kalau anda memang benar-benar pencinta alam, like page ini di FB : I Love Nature sebab page tu memang selalu update foto-foto macam yang aku tunjuk tadi

Kadang-kadang kita bersusah-payah pergi klinik, jumpa doktor, makan itu makan ini, pergi shopping habiskan duit sebab kita tension. Kita tak sedar yang sebenarnya, dengan memerhatikan alam semula jadi, fikiran kita akan jadi lebih tenang, damai dan ringan.


Mungkin lain orang lain caranya, tapi cara ini berkesan untuk aku (n_n)

psst : bestnya dapat duduk kat sini

 
http://lynndamya.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...