Selasa, 25 Februari 2014

Penyamaran Seorang Penembak Tepat Yang Sangat Sukar Dikesan.

 

Kemampuan menyamar atau menyembunyikan diri ternyata tidak hanya dimiliki oleh haiwan saja . Baru - baru ini beredar foto yang memperlihatkan bagaimana seorang penembak tepat menyamar ketika menjalankan aksinya .

Seorang jurugambar bernama Simon Menner , diberi kebenaran khusus untuk mengikuti latihan para penembak dan tentera Jerman . Di sana ia mengabadikan segala kegiatan penembak tersebut termasuk bagaimana cara mereka menyamar saat melakukan tugasnya .
 
 


Jika melihat foto - foto Simon secara sekilas pandang mungkin kita akan sukar mencari dimana letak para penembak itu bersembunyi . Ya , para penembak tersebut akan membuat dirinya seperti haiwan yang kerap merubah warna di setiap tempat yang dihinggapinya . Mereka memakai baju yang membuatnya kelihatan seperti  batu , pokok dan daun - daunan sehingga orang lain tak akan boleh mengenalinya .

Para penembak memang dilatih untuk menyamar dirinya . Mereka belajar bertahan hidup di alam dengan menggali tempat - tempat yang sekiranya boleh dijadikan untuk tempat persembunyian . Dengan begitu , mereka akan mudah melancarkan tembakannya kepada musuh tanpa ketahuan .
 


















 
zamrispoon


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...