Khamis, 22 Oktober 2015

Info- Ketahui Sebab Mengapa Perut Anda Buncit

peru 
Tubuh badan yang kurus dan ramping sentiasa menjadi idaman orang. Namun ada setengah darinya memiliki perut buncit. Terutamanya buat golongan wanita pastinya perut buncit membuatkan mereka merasa malu.
Berikut sebab kenapa perut anda buncit. :

1.Selalu Makan berlebihan

Mereka yang makan secara berlebihan dapat membuatkan lemak meningkat. Jadi untuk menghindari kalori berlebihan, perhatikan jumlah makanan anda. Gula dan alkohol juga yang terdapat dalam minuman keras boleh menyebabkan otot menjadi kendur.
Bagi masyarakat Islam, minuman keras diharamkan kerana ia mempunyai kalori yang banyak dan boleh menyebabkan seseorang makan lebih banyak




2.Makan Terlalu Gelojoh

Jangan gelojoh ketika makan kerana makanan tidak dapat dihadam dengan baik. Seeloknya 20 minit untuk anda mengunyah sehingga dapat memberikan signal kenyang.
Seeloknya duduk dan bertenang, kemudian makan la secara perlahan.
3.Tidur Selepas Makan

Selepas makan biasanya kita akan tidur. Tahukah anda tidur sebaik sahaja makan boleh menyebabkan proses penghadaman usus tidak dapat bekerja dengan baik dan akan menyebabkan perut menjadi buncit.
4.Makan Tidak Teratur

Melompati jam makan adalah cara lain yang akan membuat metabolisme anda menjadi tidak menentu.
Tubuh akan menggumpul lemak yang lebih untuk menutupi kekurangan nutrisi. Makanlah ‘snack’ ringan seperti segenggam kacang atau sereal ketika anda mulai lapar. Hindari makan selepas jam tujuh malam, ketika metabolisme berada pada titik lemahnya.
mummynemo
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...