Ahad, 8 Jun 2014

Apabila Azan Berkumandang Di Vatican City


Apabila Azan Berkumandang Di Vatican City
Apabila Azan Berkumandang Di Vatican City

Azan Berkumandang Di Vatican City


Info menarik pilhan Blog Santai   adalah kisah Azan dan bacaan Al Quran yang akan berkumandang buat pertama kalinya di Vatican City. You all semua taukan Vatican City adalah negara paling kecil didunia dan ia adalah merupakan bandar suci penganut kristian.
 
 
 

Dalam majlis yang bakal diadakan nanti, Pope Francis sebagai tuan rumah akan meraikan kedatangan dua pemimpin negara yang bersengketa, Presiden Palestin; Mahmoud Abbas dan Presiden Israel; Shimon Peres.  Majlis tersebut akan dimulakan dengan Solat. Bacaan Al-Quran juga akan diperdengarkan di dalam majlis tersebut sebagai salah satu usaha untuk mengakhiri krisis antara Israel dan Palestin.

Apabila Azan Berkumandang Di Vatican City 
Presiden Palestin, Mahmoud Abbas Dan Pope Francis Bertemu 
Di Palestin Minggu Lalu
Biarpun ada yang menganggap initiatif Pope Francis ini bermotifkan politik, kita seharusnya menyokong usaha ini. Jangan terlalu prejudis k. Mana tau Azan yang berkumandang buat pertama kalinya di bumi Vatican City akan mencairkan hati-hati mereka yang bersengketa serta mungkin melembutkan hati penganut-penganut kristain disana untuk memeluk Islam. Perkara ini tak mustahilkan, coz ramai diantara penduduk di muka bumi ini yang memeluk Islam kerana terpesona dengan laungan azan.
blog santai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...