Sabtu, 21 Jun 2014

Sebab Kenapa Perempuan Kuat Membebel..!

Pernahkah anda menghadapi situasi wanita, kekasih, isteri, kawan perempuan membebel pada anda? Mungkin pernah atau pun belum lagi dibebel. Adakah membebel itu memang sifat wajib yang ada pada wanita?



Bagi lelaki yang tahan dengan bebelan mereka pasti tiada masalah untuk mengharunginya. Namun bagaimana pula dengan lelaki yang “pantang” dibebel? Pasti panas telinga mendengar.



Kadangkala kita bertanya “kenapalah awak ni suka sangat membebel?” kan? Atau juga kita berkata “Awak ni tak habis-habis nak membebel la” Sambil menyumpah #^@&&. Situasi lebih buruk jika bila wanita membebel lelaki pun ikut sama membebel. Pasti huru hara kan?

Adakah kita pernah tanya kepada mereka kenapa mereka suka sangat membebel? Bagi yang belum pernah tanya dan tak mahu bertanya atau mahu tahu apa sebab mereka suka sangat membebel siang dan malam tak kira pada kita, pada anak atau pada jiran (tu pun kalau terlebih advance bab membebel ni).

11 sebab kenapa perempuan kuat membebel yang perlu anda tahu adalah seperti dibawah.

1. Sifat semulajadi 
Memang sifat perempuan suka bercakap. Tak kira apa yang dia cakap tetapi mereka memang suka bercakap. Sama ada mengumpat, mengutuk atau bergosip memang sinonim dengan kaum hawa.

Teruskan Selongkar...



2. Tugas rutin  
Dalam rumahtangga perempuan yang lebih banyak menjadi pengurus rumahtangga. Walaupun mereka lebih dianggap “Menteri Kewangan” tetapi sebenarnya mereka lebih banyak bertindak sebagai “hakim” kepada pasangan, kawan, suami dan anak-anak. Ada saja yang tidak kena, habis riuh rendahlah.

3. Meluahkan perasaan – Banyak perempuan lebih suka membebel daripada menggunakan kekerasan fizikal kepada orang dibebelnya. Mereka tidak punya kekuatan yang cukup untuk menggunakan fizikal tetapi mereka mempunyai mulut yang hebat.

4. Tanda protes 
Kalau nak protes di jalan-jalan pasti orang anggap demonstrasi atau lebih teruk lagi orang akan panggil gila. Jadi kita akan menjadi tempat bebelannya walaupun atas perkara yang sangat kecil.

5. Terlalu sayang
Kadangkala perempuan lebih risau akan keselamatan orang sekelilingnya dan juga mereka lebih takut sekiranya berlakunya kejadian yang tidak diingini orang yang rapat dengannya. Bukan perempuan tidak suka pada apa yang kita buat tetapi mereka terlalu sayang pada kita dan tak mahu kita ditimpa apa-apa kecelakaan.

6. Petunjuk
Bila mereka membebel pasti ada sesuatu yang tidak disukainya. Maka dengan membebellah mereka memberitahu kita. Jika disalah tafsir pasti malang perempuan itu.

7. Senaman otot mulut
Jarang sekali kita lihat perempuan diam membisu. Jika diam maka lain lah yang berlaku. Jika mereka kuat sangat membebel ketahuilah bahawa mulut mereka sedang bersenam tanpa perlu membuat rawatan muka.

8. Amaran
Membebel juga adalah satu amaran kepada lelaki tentang perasaan marah mereka. Jika bebelan mereka tidak dihentikan maka ianya akan berlarutan kepada kepada sesuatu yang lebih buruk.

9. Mengharap sesuatu 
Jika mereka membebel ketika membuat sesuatu kerja, hulurkan bantuan kerana mereka sedang membuat kerja dengan “terpaksa” walaupun mulut mereka berkata sebaliknya. Hulur-hulurkan tangan pasti bebelan mereka akan reda.

10. Penyelesaian masalah kesunyian
Jika tak ada perempuan maka sunyilah kita. Hanya mereka jenis manusia yang susah untuk berhenti bercakap. Bila mereka tidak membebel pasti ada sesuatu yang tidak kena.

11. Menandakan mereka sihat 
Perempuan akan membebel lebih banyak jika mereka sihat. Jika mereka sakit pasti mereka tidak akan banyak bercakap. jadi beruntunglah jika dapat perempuan yang kuat membebel sebab itu menunjukkan yang mereka sihat.

Dalam banyak-banyak sebab diatas pasti anda bersetuju dengan pernyataan diatas, atau anda ada sebab lain yang lain daripada yang lain dan mungkin anda seorang saja yang merasainya. Maka kongsilah diruangan komen ya. Jangan malu-malu untuk berkongsi!

Kredit : LMMerah menerusi selongkar 10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...