Sabtu, 7 Jun 2014

Tips - Menjadi Jelita Menggunakan Minyak Zaitun

  

Wah sejak dua menjak ni gigih Haku bagi tips kecantikan hehhehe... Takpe kebaikan bersama.
Lagipun banyak petua yang Haku blogkan memang Haku gunapakai petua tu.Salah satu petua wajib cuba ni ialah penggunaan minyak zaitun

Percaya tak uolls tiap-tiap malam Haku telan dua sudu minyak zaitun! Memang hazab nak menelan mcm ko makan minyak mentah-mentah gitu uwekkk! meloya tapi dalam meloya-meloya tu pon tetap Haku gigihkan telan... Nak cantik jelita punya pasal muuhahahhaa
 

Kebaikan menelan minyak zaitun ni kulit uolls terasa ala-ala lembab gitu, pastu tumit yg pecah-pecah tu dah beransur sembuh. One thing yang Haku notis sangat... Haku bertambah enegertik ala-ala hyper gitu. Sebab tu ler ni nak berjaga sampe kol 4 pon Haku boleh gagahkan. Mengantuk memang mengantuk tapi badan tak penat cuma mata jer mengantuk.

Jangan risau kolestrol bertambah kalau makan minyak zaitun ni... Langsung takde. Sebab tu uolls tgk wanita-wanita Arab telan berbotol-botol minyak zaitun dorang tetap fit dan gagah gitu. Dan sebab tu kulit depa cantik sentiasa.

Haku soh Bonda cuba dia cakap nak berak memang senang giler lancar je pengeluarannya. Bagi sesapa yg selalu sembelit tu bole cuba.

Ingat 2 sudu makan tiap-tiap malam sila cuba.

Jom tgk apalagi khasiat minyak zaitun ni.

1. Lulur
Campurkan garam, gula dan minyak zaitun dan gunakan sebagai lulur. Manfaat yang akan didapat, disamping akan mengelupas sel-sel kulit mati, kulit lebih lembut dan lembab.
2. Perawatan rambut
Minyak zaitun memiliki manfaat untuk melembabkan rambut kering dan tebal disamping melembutkan rambut yang kaku. Caranya, tambahkan minyak zaitun dengan handuk hangat dan biarkan selama 20 minit, Pastu cuci bersih. Trus bole nampak hasilnya.
3. Masker wajah
Minyak zaitun memiliki manfaat dan khasiat sebagai masker anti penuaan. Sapukan minyak zaitun pada muka kecuali kawasan mata. Setelah satu minit, cuci ngan air suam.
4. Perawatan tangan dan kuku
Khasiat yang lain adalah sapu minyak zaitun pada tangan dan kuku membuat kuku lebih sihat.
5. Melembutkan kulit
Gunakan minyak zaitun di kaki untuk menhasilkan manfaat sebagai berikut melembutkan dan menghaluskan kulit sebelum tidur. Pakai stokin supaya minyak zaitun meresap sempurna. Pemakaian rutin menjadikan kaki halus dan lembut.

Cuba la kos pon tak mahal sangatkan. 
 http://www.ogysijemariseni.com

1 ulasan:

  1. Panduan hidup sihat yang sangat mudah..thanks for sharing..:)

    BalasPadam

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...