Khamis, 26 Jun 2014

Tips Memilih Keserasian Warna Dinding Dapur Dengan Kitchen Cabinet

jom baca tips kat bawah ni .....


Apabila kita fikir tentang kabinet dapur, kita selalu mengabaikan warna dinding dalam dapur. Sebenarnya warna untuk dinding dalam dapur juga memainkan peranan yang sangat penting. Ia boleh membantu supaya kabinet anda nampak lagi cantik dan menarik.



1. Rona Putih ~
Rona yang paling disukai oleh pengguna ramai adalah rona putih.
Soalan pertama yang merunsingkan pengguna adalah cara jaga kabinet dan dinding yang berwarna putih. Sebenarnya bahan kabinet terkini telah pun menyelesaikan masalah ini. Contohnya Mieco Melamine board yang tebalnya 16mm adalah fungsi Moisture Resistance, Scratch resistance.. Jadi jika anda inginkan kabinet anda lasak dan tahan, pastikan material yang anda pilih adalah fungsi seperti disebut tadi.
Rona putih selalunya serasi dengan rekaan kabinet dapur yang ringkas dan kontemporari, jadi warna dinding pun sesuai dengan warna yang cerah dan lembut supaya menimbulkan suasana yang selesa dalam dapur. Jika anda risau kabinet dan dinding putih akan menyebabkan dapur anda nampak pucat, anda boleh pilih warna meja yang gelap atau warna kayu.







Hasil rekacipta Unity Design



Hasil Rekacipta Unity Design
2.  rona terang~
Rona terang selalu menyediakan suasana yang ceria dalam sebuah dapur. Biasanya pengguna yang ceria, berani akan minat tentang rona terang. Apabila sebut tentang rona terang, bukan semestinya perlu pilih warna hijau, merah atau kuning untuk kabinet anda, saya pun faham bukan semua pengguna suka dapur kabinet yang berwarna-warni. Jadi cara lain adalah pilih warna yang sesuai untuk dinding anda, anda boleh pilih beberapa warna yang ceria tetapi pastikan ia sedondon dengan keseluruhan dapur anda. Cara kedua ialah pilih aksesori yang unik rekaan dan warna yang berani. Walaubagaimanapun, pastikan kabinet anda menggunakan rona cerah supaya warna pada dinding dan aksesori yang memainkan peranannya. Bahan yang kilat untuk pintu kabinet seperti 3G putih, Acrylic putih atau glossy laminate membrane press juga merupakan pilihan yang agak sesuai.

3. Rona lembut~
merupakan salah satu pilihan yang paling selamat untuk ruang dapur.
Banyak pengguna suka rona putih tetapi untuk dapur yang besar, ia akan menimbulkan kelihatan dapur anda nampak pudar dan bosan. Maka, anda boleh pilih warna yang serasi dengan kabinet anda seperti putih susu, biru muda, merah jambu.. Rona lembut juga sesuai dengan jubin yang bercorak bunga. Tetapi anda perlu pilihkan satu warna asas bagi dapur anda supaya dapat menimbulkan suasana yang harmoni dalam dapur anda.

Hasil Rekacipta Unity Design



 3. Rona kontra~
semakin popular pada masa kini. Sebenarnya rona kontra sangat sesuai digunakan dalam dapur yang kecil, ia menyebabkan dapur anda kelihatan lebih luas dan bersih dengan adanya paduan warna yang serasi. Bagi pengguna yang berjiwa muda, rona kontra memang pilihan sesuai, selain daripada segi komtemporari, bergaya, ia juga menyebabkan pengguna lagi bersemangat apabila berada di dalam dapur tersebut.
Rona kontra seperti hitam putih, merah putih, hijau hitam memang diminati oleh banyak pengguna muda~ Apabila kita pilih warna kontra untuk kabinet, adalah dinasihat supaya warna dinding lebih sesuai dengan warna muda atau putih supaya ketumpuan perhatian akan berada pada kabinet anda.
Hasil Rekacipta Unity Design

Macam mana...dah dapat idea utk pilih warna dinding dapur atau warna kitchen cabinet yang berkenan di hati...??? .
.http://arenis.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...