Sabtu, 1 November 2014

Resepi Cucur Manis (Air Panas) (Sedap & Mudah)

Assalamualaikum...

Hari ni nak share satu resepi mudah untuk minum petang..makan panas2 mmg sedap...Bahan2 ringkas, nak buat pun semudah A,B,C jer.Cucur ni seakan sama dengan resepi kak fida Cucur Susu Lemak Manis  cuma resepi kak fida menggunakan soda dan baking powder.Resepi ni cuma guna susu,air panas dan gandum..Lebih ringkas..Korang kena kedua2 resepi ni boleh bandingkan rasa.


Saya jemput guna tangan jer time nak menggoreng tu tak gentel bulat pun..
 
 
RESEPI CUCUR MANIS
By : LiNa Pg
Sumber: Grop Masakan Resepi Ringkas
Bahan-Bahan:
  • 3 cawan tepung gandum
  • 3 cawan air panas (betul2 panas mendidih)
  • 3 sudu besar susu pekat manis (nak manis tambah ler)
  • sedikit garam
  • Minyak
Cara-Cara
  1. Satukan semua bahan kecuali minyak masak.
  2. Kacau menggunakan senduk kayu, bila agak suam bentuk/gentel bulat2.Kemudian goreng secara deep fry. Adunan mmg kental dan boleh dibentuk.(Lina pg tak gentel pun, jemput ngan tgn jer masa nk menggoreng..cam malas nk gentel bulat2 sbb tu macam2 pesen hasil cucur tu kikiii)
 http://linapg.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Berkenan .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...