Khamis, 10 September 2015

Perkara Yang Sering Dilakukan Rakyat Malaysia Hari Ini

1. Selfie
2
Lepas bangun tidur selfie, selepas gosok gigi pun selfie, lihat saja di laman sosial Instagram contohnya, boleh dikatakan aktiviti selfie sudah boleh dikategorikan perkara ‘wajib’ buat sesetengah wanita mahupun lelaki di Malaysia.




2. Wifi Percuma
3
Jika anda mengunjungi restoran mamak atau kafe, pasti kedengaran sesetengah pengguna yang berkata “Bang, ada wifi tak kasi sini? Apa password?”. Tidak dinafikan keperluan Internet pada masa ini adalah penting dan apa yang lebih penting ialah ‘free wifi’.

3. Telefon Pintar
4
Anda boleh lihat sesiapa sahaja ketika ini, tidak kira generasi tua mahupun muda, pastinya telefon pintar tidak lepas dari gengaman. Sewaktu makan, hendak masuk tidur, ketika di dalam kelas, memandu, mahupun waktu ‘melabur’ pastinya telefon pintar merupakan peranti yang wajib ada walau di mana sahaja.

4. Facebook
A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc's mobile advertising revenue growth gained momentum in the first three months of the year as the social network sold more ads to users on smartphones and tablets, partially offsetting higher spending which weighed on profits. REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS)
Siapa di sini ketagih untuk menggunakan aplikasi sosial Facebook? Jika terdapat anugerah pengguna paling ‘aktif’ seumpamanya, pastinya negara Malaysia tercalon di mana sering kali kita lihat berita-berita viral juga kebanyakannya bersumberkan Facebook.

5. Instagram
6
Seakan berkonsepkan Facebook juga, laman sosial media ini merupakan tempat mempamerkan kreativiti mahupun tempat menyimpan gambar kenangan yang dirasakan cantik oleh pengguna, walaupun gambar tersebut bagi kami hanyalah selipar. Tidak ketinggalan juga Instagram juga adalah tempat ‘cuci mata’.

6. Gambar Makanan
8
Boleh dikatagorikan sebagai ‘tak Malaysia lah kalau tak post gambar lunch tadi’. Anda lihat sahajalah lambakan gambar makanan yang dikongsikan di mana-mana sahaja laman sosial. Entah apa niat sebenar mereka ini, nak kongsi bau makanan agaknya…

7. Snapchat
9
Mungkin tampak lebih cool jika terdapat video 5 saat ketika membalas mesej, penggunaan Snapchat ini merupakan laman permesejan bertemakan gambar atau video pendek sebagai medium perbualan. Jika anda pernah menyaksikan gaya pengguna aplikasi ini, jangan terkejut sekiranya individu terbabit membuat aksi pelik di hadapan telefon pintarnya.

8. Tonton Video Di Laman Youtube
10
Rata-rata pengguna sosial media juga tidak ‘sah’ jika tidak menonton video-video di saluran Youtube. Kebanyakan video adalah dokumentari, filem, video jenaka, viral dan bermacam-macam lagi. Youtube kini sudah mendominasi saluran yang ditayangkan di televisyen. Kami pernah duduk di hadapan pc ‘berjam-jam’ disebabkan menonton video Islamik di Youtube (percayalah). – MYNEWSHUB.CC
Oleh: hzq
Sumber: Funnymalaysian.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...