Selasa, 29 September 2015

Sayangi Ibu, Sayangi Ayah..


SAYANGI IBU..SAYANGI AYAH, bagi yang sudah tiada ayah..bagi yang sudah tiada ibu..carilah satu AMALAN, yang membolehkan ibu dan ayah kita dapat PAHALA dalam KUBUR, tolonglah..carikan amalan yang "POSTKAN" pahala untuk ibu ayah kita di dalam kubur..dan tolong JANGAN BUAT MAKSIAT..

KESIAN arwah ibu kita, KESIAN arwah ayah kita..kalau kita KEKALKAN MAKSIAT, kalau kita kekalkan PERGADUHAN sesama keluarga..PERTIKAIAN sesama keluarga, TERSEKSA mereka di dalam kubur..mari kita ambil IKTIBAR, jika telah tiada ayah dan ibu..cari jalan bagaimana hendak dapat pahala untuk mereka..
 


Tolonglah ERATKAN SILATURRAHIM, jangan BERPECAH BELAH..kesian ibu ayah kita di dalam kubur..saya PESAN pada sahabat yang masih MEMILIKI ibu dan ayah, layanlah ibu dan ayah ELOK-ELOK..dia SAKIT, JAGALAH baik-baik..bila mereka tinggal bersama dengan kita, jaga elok-elok..jangan SIA-SIAKAN mereka, tolong HORMAT mereka elok-elok..JANGAN HINA, JANGAN KEJI, JANGAN CACI mereka..jangan MARAH dan jangan keluarkan kata-kata KASAR pada mereka..

✿~ ibu panggil, DATANG..
✿~ ayah lambat, SABAR..
✿~ ibu marah pun, sabar..
✿~ ayah seolah-olah kasih pada anak yang lain..bukan kita, SABAR..

Jangan terasa dengan ibu ayah, jangan kata IBU TAK ADIL, IBU KASIH ORANG LAIN, AYAH SAYANG KAKAK..ibu tak sayang saya, ANGGAPLAH ibu dan ayah kita sentiasa yang TERBAIK..

p/s : REDHA Allah bergatung kepada redha ibu bapa dan murka Allah bergantung kepada murka kedua ibubapa..
 wwwberita-semasa.blogspot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...