Khamis, 29 Mei 2014

Fakta -Statistik Kerjaya Pilihan Bumiputera Di Malaysia


Statistik Kerjaya Pilihan Bumiputera Di Malaysia 
Statistik Kerjaya Bumiputera Di Malaysia

Statistik Kerjaya Pilihan Bumiputera Di Malaysia


Info Serius pilihan  untuk dikongsikan dengan semua adalah Statistik Kerjaya Pilihan Bumiputera Di Malaysia. Kalau sebelum ni kita melihat pendapatan bumiputera di Malaysia tidak begitu memberangsangkan dimana hampir 80% adalah terdiri dari mereka-mereka yang berpendapatan di bawah RM1000, hari ni kita nak ajak you all melihat kerjaya apakah yang paling ramai diceburi oleh Bumiputera di Malaysia.
 
 

Akauntan Bukan Kerjaya Pilihan Bumiputera? 
Akauntan Bukan Kerjaya Pilihan Bumiputera?

Akauntan Bukan Kerjaya Pilihan Bumiputera?

Biarpun data ini agak outdated, tapi kita rasa ianya tidak banyak berbeza. Berdasarkan graf di atas, kita dapat melihat penglibatan bumiputera yang paling tinggi adalah arkitek, diikuti dengan doktor dan engineer. Sementara tidak ramai bumiputera yang menjadi akauntan begitu juga menjadi CEO syarikat-syarikat yang besar. 

Semoga statistik di atas boleh dijadikan panduan untuk adik-adik kita memilih kerjaya untuk meningkatkan penglibatan bumiputera dalam bidang professional. Kita harap sangat-sangat bilangan akauntan akan meningkat dalam masa beberapa tahun lagi. Begitu juga bilangan anak-anak bumiputera yang bakal menjadi CEO's syarikat-syarikat besar selain GLCs.
blog santai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...