Selasa, 20 Mei 2014

Tips - Rawatan Tradisional Keracunan Makanan


  Diserang sakit perut akibat keracunan boleh berlaku pada bila-bila masa sahaja. Paling tidak selesa apabila diserang sakit perut ketika sedang nyenyak tidur di tengah malam. Tentu sahaja sukar untuk anda pergi ke klinik bagi mendapatkan rawatan. Namun, sakit perut akibat keracunan makanan boleh juga dirawat menggunakan bahan semula jadi yang ada di rumah anda.

Lidah buaya
Selain daripada kaya dengan vitamin E, jus lidah buaya dapat membantu mengeluarkan racun dari dalam badan. Racun akibat makanan ini akan dibawa keluar dari badan, kemudian bahagian yang terjangkit disembuhkan oleh jus lidah buaya.


  
Delima
Delima merah dikatakan boleh mengatasi masalah cirit-birit yang disebabkan keracunan makanan.

Daun peppermint
Daun yang berasa segar dan pedas ini memang sedap dimakan bersama mihun sup atau teh panas. Pepermint juga boleh menjadi ubat jangkitan perut yang disebabkan keracunan makanan.

Lemon
Semua orang seeloknya menyimpan buah lemon dalam peti sejuk masing-masing. Lemon terkenal banyak khasiatnya termasuk membunuh bakteria jahat dalam perut yang membuatkan cirit-birit.

Yogurt
Yogurt yang berkrim juga adalah anti septik terbaik untuk perut yang dijangkiti bakteria. Masalah pencernaan dapat diselamatkan dengan bertambahnya bakteria baik yang diperoleh apabila makan yogurt.
mummynemo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...